Imaginea „vinde“ – Patru moduri in care fotografia atrage

Aruncati o privire pe anunturile imobiliare din publicatiile tiparite sau din anunturile postate pe internet si veti constata ca majoritatea locuintelor expuse la vanzare sunt insotite de un suport de imagine. Din start, un avantaj pentru vanzator, iar acesta este un aspect deja constatat. Mergand mai departe, am constatat ca fotografia in sine este, de multe ori, un accesoriu, un pas care trebuie facut fara a spune ceva in sine, de parca proprietarul stie ca trebuie sa prezinte la vanzare cadastrul imobiliar, actele de proprietate, certificatul fiscal si una bucata fotografie. Hm! Putine sunt imaginile care spun ceva in sine… Si asta pentru ca agentul imobiliar nu are timpul necesar pentru o fotografie reusita: orice manual de profil, orice website de specialitate si orice profesionist in domeniu vor spune raspicat ca imaginile statice (cum este o camera de locuit) sunt cel mai greu de fotografiat in asa fel incat, la un moment dat, eventualul cumparator sa nu mai tina cont de pret si sa isi doreasca neaparat sa ajunga sa vada cu ochii lui ceea ce il atrage in poza, fara sa isi dea seama de ce. Asa ca, orice vanzator de imobil si posesor de aparat foto se poate transforma intr-un artist suficient de inspirat incat sa castige, sa atraga si sa iasa in evidenta.

Stim, toata lumea o spune, dar nu toata lumea o intelege. In urma unui sondaj realizat de redactia Ziarului de Imobiliare, desfasurat in ultimele 60 de zile, am chestionat cititorii, vizitatorii editiei electronice si clientii care au incheiat tranzactii imobiliare, in legatura cu impactul imaginii care insoteste anunturile de vanzare. Din studiul nostru a reiesit ca 75,6% dintre cumparatorii unui imobil afirma ca numarul de fotografii dintr-un anunt de vanzare este foarte important. Pe de alta parte, 70,2% dintre cei chestionati au declarat ca pentru ei este extrem de important ca imaginile sa fie de calitate si clare. 79% dintre cumparatorii si vanzatorii care au raspuns studiului sustin ca sunt extrem de importante relevanta imaginilor si modul in care fotografia „atrage“ in sine. Nu in ultimul rand, 87% dintre participantii la studiu spun ca nu au luat in considerare ofertele care nu sunt insotite de fotografii. Prin urmare, iata tot atatea motive pentru care a sosit momentul sa aratam care este diferenta dintre o poza si o fotografie, atunci cand vine momentul publicarii unui anunt imobiliar.

Dar… Cui vreti sa vindeti?
Pentru ca aici apar problemele si in functie de cumparatorul vizat, unghiurile care scot in evidenta accesoriile si mobilierul sunt extrem de importante. Iata numai doua exemple: daca vreti ca locuinta sa fie cumparata de un burlac prosper, este bine ca in prim plan sa apara canapeaua din fata televizorului, cata vreme, pentru o familie tanara, care se gandeste la copii, va fi atrasa, fara sa stie de ce, de un cadru in care sa se vada cat mai bine draperiile, sau jaluzelele geamului, esentiale in crearea senzatiei de confort.

Sursa: imobiliare.topestate.ro