„Ultima modă” pe piața rezidențială

Profilul cumpărătorului din imobiliare este diferit față de perioada de recesiune

Locuitorii marilor orașe sunt dispuși să plătească mai mult pentru a locui în apartamente mai bine construite și amplasate în zone mai bune.

Comparativ cu perioada de recesiune, dezvoltatorii rezidențiali autohtoni tind să-și mute tot mai mult atenția de la periferia marilor orașe către zonele mai bine cotate ale acestora. În Capitală, spre exemplu, în 2019 au apărut mai multe ansambluri rezidențiale al căror punct forte este reprezentat, în primul rând, de factorul localizare. „La pachet” vine, însă, și o calitate crescută a construcției, ca o condiție sine qua non pentru cumpărătorii interesați de aceste zone. Expresia ultimă a acestei tendințe de concentrare pe amplasament și calitate este reprezentată, în momentul de față, de așa-numitele ansambluri rezidențiale de tip boutique.

Localizare favorabilă și intimitate

Acestea sunt, potrivit specialiștilor din piață, tot mai numeroase. În portofoliul companiei de consultanță Imoteca The Residential Experts, spre exemplu, 70% dintre proiecte se încadrează în această categorie – în condițiile în care, în anii trecuți, ponderea acestora nu depășea 20%. Dezvoltatorii își regândesc modelul de business, mizând pe locuințe de calitate, unice, în zone bune ale orașului, explică reprezentanții companiei.

„Se construiește mai mult decât în anii trecuți, iar oferta de locuințe se schimbă cu unități mai scumpe, dar în zone bune, realizate cu materiale de calitate. Există un interes tot mai mare pe segmentul boutique pentru că aceste locuințe au calitate și sunt bine poziționate. De asemenea, in general sunt proiecte de mai mici dimensiuni, iar oamenii caută să se mute în blocuri ce oferă intimitate.” 

Rafaela Nebreda, manager al companiei de consultanță Imoteca The Residential Experts

Clădirile de dimensiuni mai mici oferă locatarilor avantajul unei intimități sporite

Cumpărătorii au venituri – și pretenții! – mai mari

Reprezentanții Imoteca precizează că explicația acestei tendințe este legată de dificultatea de a găsi terenuri ample disponibile pentru construcții – astfel că dezvoltatorii aleg să construiască imobile de dimensiuni mai mici, ale căror locuințe se vând și mai repede. 

Pe de cealaltă parte, acest trend al pieței rezidențiale este stimulat, desigur, și de majorarea veniturilor potențialilor cumpărători, în corelație cu pretențiile mai ridicate ale acestora. „Chiar dacă prețurile acestor apartamente sunt ceva mai mari decât prețurile apartamentelor de la periferie (mass-market), clienții caută să își ușureze viața. Să stea mai puțin în trafic, să ajungă mai ușor la metrou sau la cumpărături. Astfel că, odată cu creșterea veniturilor, fac credite ipotecare mai mari și se mută în zone mai bune”, subliniază Rafaela Nebreda. Interesant este că astfel de locuințe de lux sunt atractive atât pentru cumpărătorii finali, cât și pentru cei interesați de o investiție (dorind ca ulterior să închirieze respectiva proprietate). 

Nordul, magnet pentru proiecte premium

Potrivit datelor Imoteca, nordul Capitalei este una dintre zonele în care au apărut, în ultimii ani, numeroase ansambluri rezidențiale din categoria premium, cele de tip boutique fiind ultima tendință în materie. „Proiectele imobiliare de tip boutique sunt preferate de clienți atunci când vine vorba de cumpărarea unei locuințe în zona de Nord a Bucureștiului pentru că oferă în primul rând intimitate, fiind imobile cu puține apartamente, sunt construite cu materiale sustenabile și au finisaje excelente. Aceste proiecte sunt dezvoltate în locații apropiate de spațiile de birouri, de centre comerciale sau de mijloacele de transport”, notează Rafaela Nebreda.

Alături de amenajarea în sine, configurația unui apartament joacă, din start, un rol esențial în crearea atmosferei dorite

Odyssey Aviatorilor, apartamente personalizabile

Un exemplu recent de ansamblu rezidențial de tip boutique este Odyssey Aviatorilor, ce se va construi aproape de stația de metrou Aviatorilor, de Parcul Herăstrău și de Parcul Kisseleff. Locuințele sunt personalizabile, cumpărătorii putându-și alege inclusiv modelul de compartimentare. „Este un proiect diferit, în care vrem ca amprenta locatarului să se vadă în locuință. Bineînțeles că fiecare client va beneficia de consultanță din partea noastră și fiecare va fi îndrumat in decizii pentru a găsi împreună cea mai bună soluție adaptată nevoilor. Poate o familie are mai multă nevoie de spațiu în dormitor sau în bucătărie, alții poate își doresc o baie spațioasă. Totul se face la cererea cumpărătorului, același lucru fiind valabil și la finisaje”, spune Mihai Nistor, CEO Odyssey Investments. 

„Am ales să construim apartamente boutique în zona de nord pentru că cererea pe acest segment este in creștere. Oamenii vor locuințe de calitate, poziționate bine, să aibă aproape locurile de muncă și să ajungă ușor la zonele de retail, metrou și in parc. Este un segment pe care piața imobiliară din România abia acum il cunoaște și din câte vedem, chiar este căutat.” 

Mihai Nistor, CEO Odyssey Investments

Sursă articol: www.imobiliare.ro