O casa noua fara „surprize”: 8 lucruri la care sa fii atent

O casa noua fara „surprize”: 8 lucruri la care sa fii atent

Mulți cumpărători neglijează o serie de aspecte în măsură să le afecteze calitatea locuirii pe termen lung.
În procesul de achiziție a unei locuințe, cumpărătorii caută, de regulă, ca aceasta să răspundă preferințelor personale în materie de preț, localizare, finisaje si asa mai departe.
Recepția apartamentului include mai multe direcții de acțiune. Cea dintâi constă în verificarea atentă a proprietății din punct de vedere juridic, incluzând aici autorizația de construire, procesul-verbal de recepție a lucrării, cadastru, imputerniciri fiindca in cele mai multe cazuri sunt mai multi asociati persoane fizice sau juridice. De fapt, această verificare ar trebui făcută și în momentul în care se realizează dezmembrarea apartamentului și se face cadastrarea locuinței. Al doilea pas este verificarea tehnică, ce poate varia puțin în funcție de fiecare caz în parte – pentru apartamentele aflate la ultimul etaj, spre exemplu, clientul ar trebui să vină însoțit de un expert în terase și acoperișuri. Toate aceste servicii le poţi obţine contra cost sau grauit apeland unul din Serviciile Imobiliare Complete oferite de RBC Imobiliare.
Verificarea tehnică poate lua, în esență, două forme: una la nivel de vicii aparente, când clientul vine singur și constată starea apartamentului la momentul la care îl preia, și alta mai profundă, la nivel de eventuale vicii ascunse, când se solicită prezența unui expert tehnic în măsură să întreprindă și verificări pentru depistarea unor vicii ascunse. Un dezvoltator serios ar trebui să permită clienților să vină însoțiți de orice tip de specialist (expert în hidroizolații, instalații, structură de rezistență) și să pună la dispoziția acestora cartea tehnică a proiectului; pe de altă parte, cumpărătorii ar trebui să se intereseze îndeaproape de pregătirea persoanei la care apelează.

Iată însă, la modul general, aspectele la care ar trebui să fie atent un cumpărător de locuință nouă:

1. Instalații electrice – verificarea tabloului electric, a siguranțelor și a puterii instalate;
2. Instalații sanitare – funcționarea pompelor, a sistemului de recirculare a apei și a celui de evacuare a apei și deșeurilor menajere;
3. Aspecte tehnice ale clădirii – structura de rezistență este cel mai important aspect;
4. Lifturi – buna funcționare și valabilitatea verificărilor;
5. Finisaje – materialele folosite trebuie să corespundă celor menționate în proiect, prizele trebuie să funcționeze, parchetul să nu aibă rosturi distanțate, părțile mobile ale tâmplăriei PVC să nu aibă probleme.
6. Instalații termice – buna funcționare a centralei termice, a caloriferelor și a aparatelor de aer condiționat (dacă există);
7. Părțile exterioare – balcoanele, terasele și aspectul finisajelor, existența unei pante de scurgere către gurile de preluare a apelor pluviale (recomandate sunt și testele la fața locului), stabilitatea balustradei.
8. Ghenele de instalații în băi și bucătării – ghena să fie curată, fără apă și scurgeri pe coloane.

În procesul-verbal încheiat la recepția apartamentului, ar trebui menționate toate problemele și viciile aparente constatate în timpul vizitei, împreună cu un timp alocat pentru remediere. Citirea indexului de la contor trebuie și ea menționată în acest document. Clientul ar trebui să se și asigure că plata facturilor la utilități este efectuată la zi, întrucât furnizorii de utilități nu acceptă transferul în cazul unor facturi restante.
În momentul recepției, clienții ar trebui să primească un manual de utilizare a apartamentului, în care să fie clar menționate toate detaliile necesare pentru o bună funcționare și întreținere, precum si garantie pentru toate finisajele, dotarile si amenajarile interioare. Exemple de garantii: usa intrare, tamplarie termopan, instalatii, centrala termica si o garantie pentru intreaga cladire in sine. Ulterior mutării, verificarea atentă de la început trebuie dublată de o întreținere corespunzătoare – folosirea unor materiale potrivite de curățenie pentru parchet, aerisirea încăperilor pentru îndepărtarea umidității, efectuarea unui reglaj pe an la tâmplărie și schimbarea periodică a garniturilor.
Aşadar, dacă nu vrei să ai parte de ,,surprize´´ apelează cu încredere la RBC Imobiliare, iar noi îţi vom oferi Servicii Imobiliare Complete. Accesan umratorul link poti vedea ce Servicii Imobiliare Complete iti oferim GRATUIT sau contrac COST: Suna acum un consilier imobiliar RBC Imobiliare si afla mai multe detalii: 0757-129.791 sau scrie un email la adresa office@rbcimobiliare.ro

Sursa articol: RBC Imobiliare si Imobiliare.ro

Copy link
Powered by Social Snap